SUG2023_Volunteers

Swiss Universities Games 2023

Dal 28 al 30 aprile 2023 si svolgeranno i Campionati svizzeri universitari (Swiss Universities Games) come di consueto presso il Centro Nazionale Sportivo della Gioventù di Tenero (CST).

Durante l'evento più di 800 studenti/esse-atleti/e provenienti dalle Università e Scuole Universitarie professionali di tutta la Svizzera si sfideranno in 8 discipline per contendersi il titolo di campione svizzero universitario.

Le discipline proposte sono le seguenti:

• Beach-volley
  • Football
  • Stand Up Paddle
  • Tennis
  • Floorball (small court)
  • Ultimate frisbee
  • Volley-ball
  • Fitness Challenge

PARTECIPA ALL'EVENTO

Sei studente USI o SUPSI e vuoi partecipare a una delle discipline come atleta ?
Hai una buona condizione fisica ed un livello adeguato in una di queste discipline, allora non esitare ad iscriverti contattando Alessio Manfrè entro e NON oltre il 14 marzo 2023
In seguito il capo tecnico, Alessio Manfrè, valuterà se il tuo livello tecnico è sufficiente per essere integrato nella selezione universitaria USI/SUPSI.

DIVENTA VOLONTARIO PER I SUG2023

Diventa volontario per vivere l'evento in prima persona e un'esperienza indimenticabile!

Se desiderate invece collaborare all’organizzazione di un evento sportivo di portata nazionale cogliete l’occasione iscrivendovi come volontario per i Swiss Universities Games 2023, che si svolgeranno a Tenero dal 28 al 30 aprile 2023.

Il mandato è remunerato: CHF 250.- per i 3 giorni, oltre che al vitto e alloggio che sono offerti dagli organizzatori, Swiss University Sports. Mentre il trasporto è a carico del Servizio sport della vostra università.

Nota: essendo un evento che raggruppa studenti provenienti da tutta la Svizzera si richiede la conoscenza dell'inglese e di una lingua tra tedesco e/o francese.

Per le iscrizioni: https://airtable.com/shr6gRMeQsZEZLe5v
Attenzione: vale la regola del "First come, first served!" Non perdete tempo e cogliete l'occasione. Termine di iscrizione per essere volontario: 11 aprile 2023.

Per ulteriori informazioni a riguardo dell'evento: https://swissuniversitysports.ch/fr/events/swiss-universities-games-2023/

Responsabilità e copertura assicurativa:
Chiunque partecipi alle attività organizzate dal Servizio sport USI è tenuto a segnalare qualsiasi disfunzione fisica o assunzione di medicamenti. I responsabili delle singole discipline possono decidere di non accogliere alle attività le persone non idonee.

Per tutte le attività la copertura assicurativa è a carico dei singoli partecipanti.
Il Servizio sport USI non si assume nessuna responsabilità in caso di:
• Infortunio del/della partecipante
• Infortunio a terzi causato dal/dalla partecipante o dal materiale sportivo che utilizza

Swiss Universities Games 2023

From 28 to 30 April 2023, the Swiss Universities Games will take place as usual at the National Youth Sports Centre Tenero (CST).

During the event, more than 800 student-athletes from universities and universities of Applied Sciences from all over Switzerland will compete in 8 disciplines to contend for the title of Swiss University Champion.

The disciplines are as follows:

• Beach-volley
  • Football
  • Stand Up Paddle
  • Tennis
  • Floorball (small court)
  • Ultimate frisbee
  • Volley-ball
  • Fitness Challenge

PARTICIPATE IN THE EVENT

Are you a USI or SUPSI student and would you like to participate in one of the disciplines as an athlete?
Do you have a good physical condition and an adequate level in one of these disciplines, then do not hesitate to register by contacting Alessio Manfrè no later than 14 March 2023.
Then the head technician, Alessio Manfrè, will assess whether your technical level is sufficient to be integrated into the USI/SUPSI university selection.

BECOME A VOLUNTEER FOR SUG2023

Become a volunteer to experience the event first-hand and an unforgettable experience!

If you would like to help organise a sporting event of national importance, take the opportunity to sign up as a volunteer for the Swiss Universities Games 2023, which will take place in Tenero from 28 to 30 April 2023.

You will be remunerated: CHF 250 for the 3 days, including board and accommodation, which will be provided by the organisers, Swiss University Sports. While transport is paid for by your university's Sport Service.

Note: as this event brings together students from all over Switzerland, knowledge of English and one language between German and/or French is required.

For registration: https://airtable.com/shr6gRMeQsZEZLe5v
Attention: based on “First come, first served!” so do not loose the opportunity! Registration deadline to be a volunteer: 11 April 2023.

For further information about the event: https://swissuniversitysports.ch/fr/events/swiss-universities-games-2023/.

Liability and insurance cover :
Anyone participating in the activities organised by the USI Sport Service is required to report any physical dysfunction or medication. The responsible of individual disciplines may decide not to accept unsuitable persons for the activities.

For all activities, insurance coverage is paid by the individual participants.
The USI Sport Service assumes no responsibility in the event of:
• Accident of the participant
• Injury to third parties caused by the participant or by the sports material he uses
• Damage caused to the USI Sport Service and third party material due to incorrect use of the same. The use of the material is allowed only to the participant.

Allegato Dimensione
WANTED volunteers.pdf 354.03 KB